Van passie tot professional

Klantgericht telefoongebruik

Als een huisdiereigenaar belt naar de dierenartsenpraktijk, hoe wordt hij dan aangesproken? Als eerste aanspreekpunt ben je als assistent het visitekaartje van de praktijk. Het is daarom van groot belang dat je een professionele en klantgerichte indruk maakt aan de telefoon. In deze cursus leer je de juiste vragen te stellen en antwoorden te geven, waarmee je het vertrouwen van de klant wint. En je leert hoe jij altijd de regisseur van het gesprek blijft. De telefoon gaat… gelukkig, je hebt de cursus Klantgericht telefoongebruik gevolgd!

Voor wie?

Medewerkers en dierenartsassistenten met enige werkervaring die regelmatig de telefoon opnemen, maar ook dierenartsen kunnen veel baat hebben bij het - leren - voeren van een goed en effectief telefoongesprek. Ook ervaren medewerkers die hun kennis willen opfrissen zijn zeer welkom bij Aeres Training Centre Barneveld, want deze training is de investering meer dan waard.

Inhoud

De telefoon is een belangrijk communicatiemiddel voor de dierenartsenpraktijk. In deze training leer je de juiste vragen te stellen. Hierdoor weet je beter en sneller wat je moet doen. Het oefenen van (basis)vaardigheden komt uitgebreid aan bod. Ook krijg je tips waarmee je de regisseur van het telefoongesprek blijft en toch de klant centraal stelt. Aan het einde van deze dag ben jij je bewust(er) van jouw mogelijkheden (en beperkingen) aan de telefoon. 

Onderwerpen

  • De wetten van professioneel telefoneren - wat wel en wat niet aan de telefoon
  • De balans tussen klantgerichtheid en efficiënt telefoongebruik
  • Gastvrijheid aan de telefoon
  • De regie van het gesprek houden 
  • Time management
  • Stemgebruik 
  • Omgaan met lastige klanten en lastige vragen (bijv. telefonische prijsopgaven)
  • De telefoon als marketinginstrument

De startdatum is nog niet bekend. Laat je gegevens achter via onderstaande button en wij houden je op de hoogte.

Houd mij op de hoogte
Deel: fb twitter in printar

Open dag

Start dinsdag 19 maart

Schrijf je nu in!