Van passie tot professional

De commerciële dierenartsassistent

Laten we er geen doekjes omwinden: in de dierenkliniek moet niet alleen de allerbeste zorg worden verleend, het is ook een commerciële werkomgeving. Om de kliniek ‘gezond’ te houden moet geld worden verdiend.

In de cursus De commerciële dierenartsassistent staat het verkopen van je vak centraal. Hoe kun je diereigenaren bewegen preventieve zorg te geven aan hun huisdier? Hoe verkoop je de klant de juiste voeding? Hoe ga je om met prijsbezwaren en op welke manier ben jij de beste gastvrouw voor de klant en de praktijk? Kortom: hoe maak jij jezelf commercieel het meest waardevol?

Voor wie?

Paraveterinair dierenartsassistenten zijn meestal het visitekaartje van de praktijk. Zij hebben het eerste contact en krijgen de kans de relatie met de klant en het dier op te bouwen. Een goede assistent heeft niet alleen oog voor het dier, maar zorgt voor een vertrouwensband met zijn of haar baasje. Alleen dan ben je in staat ook commercieel effectief te zijn.

Resultaat

Een commercieel geschoolde paraveterinair weet haar klanten op effectieve wijze te beïnvloeden. Niet om ze van alles ‘aan te smeren’, wel om de praktijk en de zorg die jullie te bieden hebben te verkopen. Na afloop van deze training weet jij wat jouw onderscheidende vermogens zijn, en bijvoorbeeld hoe je moet omgaan met lastige klanten. Want helaas, die zijn er ook. Maar daar heb jij na deze training geen enkele moeite meer mee.

Inhoud

In deze training komen talloze commerciële vaardigheden aan bod. Bijvoorbeeld: verkoop en marketing in een dierenkliniek, hospitality (jij als gastvrouw), het verkopen van preventieve zorg en voeding. Maar ook: hoe overtuig je een klant? Wat is klantpsychologie? Hoe ga je om met prijsbezwaren? Hoe vertel je een goed verhaal? Je leert het opzetten van een effectief verkoopproces (de customer journey) in de preventieve zorg. Je krijgt inzicht in de wisselwerking/synergie tussen jou en de dierenarts. Je weet straks veel meer over time management en het inrichten van de praktijk. Je kent de kneepjes van (commercieel) telefoongebruik, het verschil tussen informeren en adviseren, en hoe je een gesprek goed afsluit.


De startdatum is nog niet bekend. Laat je gegevens achter via onderstaande button en wij houden je op de hoogte.

Houd mij op de hoogte
Deel: fb twitter in printar

Open dag

Start dinsdag 19 maart

Schrijf je nu in!